tisdag 1 juli 2014

Sommarläsningstaggen, ni vet?

Jag har ingen aning om vem som skapade den här taggen från början och jag har inte blivit taggad eller så. Men jag gjorde den förra året och tycker den känns som en bra tag att sammanfatta sommarläsningen med! (Även om jag också gjort ett annat inlägg om det.)
 
1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Sätt mig i brand! - Tahereh Mafi
Det handlar om dig - Sandra Beijer
Boktjuven - Markus Zusak (den har kommit som film, i stort sett alla verkar älska, varför har jag inte läst än?!)
Allt och lite till - Sarah Dessen
Prodigy - Marie Lu
(och Stad av glas - Cassandra Clare)
 

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Sagoberättaren, vet inte varför men både vill och vill inte läsa ...
 

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
I mitt fönster ovanför terasstaket! ^.^

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
I sängen och i mitt fönster. Typ i soffan också. Och bilen!

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Det handlar om dig eller Sätt mig i brand!. Men har så enormt höga förhoppningar på båda så möjligt att de inte håller dem. Men Prodigy är också en möjlighet!

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Någon av Nina LaCour. Hennes böcker är helt fantastiska! Men Harry Potter går ju också bra. (Och Sarah Dessen, men det börjar väl bli ett så klassiskt svar så alla borde ha fattat nu ...;)
 

7. Strand eller hängmatta?
Inte direkt någon dera. Men hängmatta.

8. Deckare eller roman?
Roman, inte direkt ett fan av deckare ...

9. Favoritgenre?
Alltså är inte hundra procent säker vad som menas med contemporary, så kunde nån förklara? För jag tror att det kanske är mitt favoritgenre ... XD
Men annars är jag kär i svensk ungdomslitteratur. Utan fantasy inblandad. (Men annars älskar jag oftast fantasy.)

10. Tagga 3 andra!
Jag tycker alla borde göra den (bara för att jag är nyfiken ;D) så ALLA! (T.ex. Mimsan, Ella och Viggo, bara för att nämna några ... x))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar