tisdag 3 september 2013

Månadsrapport augusti 2013

 
Mitt perfekta liv - Sarah Dessen
Semlan och Gordon: Kärlek, kyssar och rekord - Moni Nilsson
Semlan och Gordon: Svarta hål och brustna strängar - Moni Nilsson
Jag finns - Maja-Maria Henriksson
Tredje tecknet - Ingelin Angerborn
Längtar så jag spricker - Siri Spont
Carlstensveckan - Johanna Schreiber
Lyckosnurran - Kerstin Gavander (Rec-ex)
Tova torsdagsälvan - Daisy Meadows (Omläsning)
Sandor slash Ida - Sara Kadefors
 
Antal lästa böcker: 10 st
Antal lästa sidor: 2038 st
Omläsningar: 1
Antal manliga författare: 0
Antal kvinnliga författare: 9
Kvar i olästhögen: 28 st (inte bra!!) (förra gången var det 18 (+ 13 - 3))  
Övernaturliga inslag: 2
Inga övernaturliga inslag: 8
Antal recenserade böcker: 3 (det kommer på fem till)
Fådda/köpta böcker denna månad: 20 (men sju av dem hade jag redan...)
Lästa recensionsex: 1 (inte bra, det heller...)
Finaste omslag:


Lyckosnurran
Mitt perfekta liv

















Bästa bok: Mitt perfekta liv, Carlstensveckan och Sandor slash Ida får dela första platsen, men Mitt perfekta liv var kanske snäppet bättre än de två andra... Eller nja, Semlan och Gordon och Mitt perfekta liv var nog bäst. Glömde ju helt Semlan och Gordon! D:

Största överraskning: Carlstensveckan, helt klart!

Sämsta bok: Tredje tecknat eller Tova torsdagsälvan, eller, de var faktiskt inte ALLS dåliga, bara inte direkt såna som passade mig. Måste verkligen sluta läsa mellanåldern böcker och tro att jag ska gilla dem...

Största besvikelse: Ingen, faktiskt. Absolut ingen var en besvikelse.

Spännande saker som hänt i augusti: Skolan började, behöver jag säga mer?! Och så har jag varit på Emmas kalas, varit smått sjuk och kämpat med ett hissa arbete. Men det är ju inte särskilt spännande... Nej men, cirka en miljon böcker har kommit ut, och jag har ju gått igenom dem lite nu och då så ni vet kanske vissa?
Och jag har fått världesn jul-feeling och lyssnar på julmusik och skriver milslånga Önskelistor.

Vad tycker ni förresten om ovanstående videor?? ^^ Helt uuuunderbara, eller hur? (inte -.-, men applause tycker jag är rätt bra annars!)

 
Och Roch n' roll "kom ut". Den tycker jag också är rätt bra!

Kommentar: Jag har faktiskt inte haft nån stor läslust denna månad. Har bara läst "verklighetstrogna" böcker, väldigt korta böcker, och bara ett recensionsexemplar! Fy skäms på mig! Och dessutom har jag beställt hem böcker för glatta livet, haha....men alltså, det kommer ju ut en massa finingar just nu, och man måste ju passa på! ;D (även om man inte har världens största läslust...)


Hur det gick med planeringen: Semlan och Gordon läste jag (men inte slut, bibban hade inte de två senaste, eller, den ena har inte kommit ut och den andra måste man beställa från en annan bibba och det orkade jag inte så det får bli en annan gång). Jag hade inte lust att läsa tjocka fantasy berättelser så läste varken Cirkoli eller Iron fey. Carlstensveckan och Mitt perfekta liv lästes dock, så det gick helt okej. Tänkte förresten göra ett inlägg om min sommarläsning nu när sommaren officiellt är över.

Planer inför juli: Cirkoli och Iron fey ska försöka läsas, iallafall första delen i Iron fey. Och min bibbalån. Kanske Chanslös och Enders spel också. Och möjligtvis Berövad och Nordiska väsen. Får se! men ska iallafall försöka få fyr på min läslust igen! (Och ska även försöka skriva recension på Stad av skuggor, och kanske även se den på bio! (Villvillvillse!!!))

Vad har ni för planer inför september och hur var er läsmånad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar