fredag 5 april 2013

Månadssammanfattning: Mars 2013

Lite sent, men har liksom inte haft tid...:)

 
Det fattas en tärning av Johanna Thydell (recex)
Decembergatans hungriga andar av Ulrika Lindbo (recex)
Midnatt av Jaqueline Wilson (recex)
Sant eller falskt av Andreas Palmaer och Peter Bergting (recex)
Eddie 12 och hon som heter Elsa/Elsa 12 och han som heter Eddie av Thomas Halling (recex)
Inte vatten värd av Ulrika Lindbo (recex)
Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Beautiful creatures; Mörka drömmar och livsfarlig kärlek av Kami Garcia och Margret Stohl
 
Antal lästa böcker: 8 st  Antal lästa sidor: 2145 st Omläsningar: 0 Antal manliga författare: 4st Antal kvinnliga författare: 5st  Fådda/köpta böckerdenna månad: 12 st, reaböckerna och några recex, fick sista delen i Fans!-serien igår!:) Lästa recensionsex: 6 st Kvar i olästhögen: 18 st Antal recenserade böcker: 3/8. Men iallafall tre till kommer.


Bästa bok: Eld, absolut! Ingen av dessa böcker hade en chans mot den. Den var alldeles fantastisk!!!

Största överraskning: Sant eller falskt, kanske? För den tyckte jag om, trots att jag först var rätt
tveksam. Ingen överraskade så värst mycket, men Det fattas en tärning, tyckte jag också var mycket bättre än Johannas tidigare böcker.

Sämsta bok: Midnatt och Eddie 12/Elsa 12, fast ingen av dem var direkt dåliga.

Största besvikelse: Beautiful Creatures, faktiskt. den fångade mig inte så som jag hoppades att
den skulle göra.:(  

Spännande saker som hänt i mars: Berättelser från Engelsfors släpptes, såsom Hemligheternas rike, Det går bara inte, Farlig förmåga, Safirblå, Rebellhjärta, Marcelo i den verkliga världen och Matchad och Allt jag säger är sant i pocket. Och många andra. Vilken bok blev ni gladast åt att den kom ut?!:)

Kommentar: Helt okej antal, och två av böckerna är ju rätt tjocka!:)

Hur det gick med planeringen: Bra, faktiskt! Jag läste slut Beautiful creatures, som jag skulle göra. Och rätt så många recex. Och jag ökade antalet lästa böcker liiiiiite. Men jag lånade tre bibbaböcker....

Planer inför april: Läsa de flesta rec-exen och skriva recensioner på dem jag inte skrivit än. Men jag och Olivia har köpt första säsongen på Pretty little liars, så mycket tid kanske går till det.... Olästhögen ska också minskas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar