måndag 8 april 2013

Liebster Blog Award

Hej! Har blivit taggad av Mimmi på Min bokkista att göra taggen "Liebster blogaward" som då går ut på att man ska svara på nio frågor och sen skicka vidare. Tack jättemycket Mimmi!:)
Vad ville du bli när du var liten?Jag är ju liten än! Men när jag var sådär sex år, så minns jag att jag JÄTTEMYCKET ville bli balettdansös. Sen började jag i en balettskola, och den var finsk och jag kände ingen, så det tyckte jag var jättetråkigt och sen så har jag aldrig börjat nån ny skola. Känns lite sorligt på nåt vis, jag ville det ju så mycket då...

Vad är du idag?
En finlandssvensk flicka som rätt nyligen fyllt trettton år. Bokälskare, HP-nörd, färgälskare och rätt poetisk. Enligt mig själv då.

Vart vill du helst resa?
Till PARIS, London (The making of Harry Potter!), Florida (The wizarding world of Harry Potter!!!) och alla andra världens hörn.

Var ser du dig själv om fem år?
Då är jag en artonåring med förhoppningsvis mer livserfarenhet och lästa böcker i bagaget än nu. Kanske jag sitter och skriver på en bok? Eller syr jag en klänning? jag har ingen aning, The future is unknown, and ready for me to explore.

Rött eller vitt?
Vad är det ni menar hör..? Är det vin ni talar om så vet jag inte, har ju inte direkt smakat. Men färgen i allmänhet... Det beror på vilken röd. Men om det är julröd vi talar om så väljer jag vitt. Vitt passar ju till typ allt!

Sommar eller vinter?
Oavgjort, tror jag nog. Jag menar, jag älskar vintern för att man kan åka slalom, julen och innekvällar med tända ljus. Sommaren för att det blir sommarlov, man kan simma, sola, ha sommarkläder, solhattar, läsa utomhus (men för min del i skuggan), och så älskar jag sommarregn. Det är nåt speciellt med regn på sommaren. Allt ser så grönt ut då, och samtidigt som det regnar så är det varmt. Älskar att springa ut i regnet då!:D

Skog eller hav?
Havet OCH skogen. För skogen är så mystisk, och havet är så vackert! Men om jag måste välja blir det nog havet, tror det finns färre mygor där...

Vad gör dig ledsen?
Här tycker jag rätt så lika som Mimmi "Mobbing, för att jag inte fattar grejen med det. Ingen blir ju glad över det.Och cancer, för att det är så orättvist. (The Fault in Our Stars!!!)" Hatar cancer, och hatar mobbning. Kära Gud, kan du utrota mobbningen och cancern, tack?


Vad är det bästa du vet?
Men det är ju alldeles omöjligt att bara välja en sak!
Jag älskar böcker, fiktiva karaktärer (det är ju helt underbart, man kan göra vem man vill!:), bokomslag (om de är fina då), er alla fina bokbloggare och bloggar, min familj, mina fina vänner, att rita och skapa saker, att läsa, att baka goda saker, P!nks nyaste CD, musik, blommor, choklad, sura godisar, orden i Taylor Swifts "22".... det finns miljoner saker jag älskar. Det där är bara ett fåtal.

Sen ska jag skicka utmärkelsen vidare till fem andra bloggare, och det är väl meningen att de inte ska ha gjort den än, men jag är inte säker med alla. :)

 
Karin från Bokgrottan
Jag älskar verkligen Karins recensioner, de känns så personliga och egna! Det känns som om jag känner henne bra trots att jag bara läst hennes blogg och det dessutom i bara några månader. Och så har hon sjukt cool boksmak.
 
Elisabeth från Bokvarg
Elisabeths blogg började jag läsa rätt så nyligen. Men den tycker jag också jättemycket om! Hon skriver också tydligt vad hon tycker och hennes boksmak känns lite speciell... Och så är det så fint när hon skriver om sin kärlek till alla böcker!:D

Vera från Nightingale
Har inte heller läst hennes blogg så länge, men än så länge tycker jag jättemycket om den. Hon skriver jättebra recensioner och skriver om intressanta böcker. Hennes heders är också jättefina!

Olivia från Olivias hörna
Min lillasyster, som har en jättefin blogg. Hon skriver om lite det ena och det andra på sin blogg, ena dagen kan det vara en bild på en groda, andra balklänningar på H&M. Hennes blogg känns unik, precis som hon själv!:)

Filippa från Filippas liv
En av mina bästa vänner, som nyligen startat en blogg där hon skriver om sin vardag och vad hon tycker och tänker. Kolla gärna och hjälp henne in i bloggvärlden! XD

Nu fick man ju tyvärr bara välja fem, hade viljat välja fler!, men om jag inte valde dig så känn dig inte bortglömd! Jag hoppas att ni vet att jag älskar era bloggar iallafall!

UPDATE!!! Det här var förrsten min allra första utmärkelse, blev jätteglad, och framförallt för att nån överhuvudtaget tycker móm min blogg och läser! Tack än en gång Mimsan. :) Och sen, har jag missat nåt? Var det bara bokbloggare man skulle skicka den till??? Läste det på en annan blogg....

 


5 kommentarer: