måndag 12 november 2012

Ett litet boktorn

Böcker uppifrån och ner:
Godnatt mister Tom
Sommar för evigt
Darkside
Elämäni seinäruusuna (the perks of being a wallflower på finska!)
Vad mina vänner inte vet
Tunnlar
Strimmor av hopp (som jag just inte vet något om, men läst att är bra:)
Rör mig inte! (som jag läst slut men inte lämnat tillbaka till bibban än...)
Och sen några andra böcker.
 
Idag var jag till biblioteket med några kompisar. Först åt vi på kafe´, jag och Filippa delade en chokladbrownie (?) bit och åt varsin munk, vi satte ihop våra pengar och det räckte till det!:) Sen tittade vi lite omkring på böcker och gav varnadra tips och så. Så pratade vi jättemycket. Hela tiden emellan åt sökte jag efter Elämäni seinäruusuna, som jag bara MÅSTE läsa, och de där andra böckerna. Det finns massor av böcker i bibban jag vill låna. Massor. Jag hittade aldrig Elämäni seinäruusuna, förren jag tillslut gick till datorn och Googlade på vem som skrivit den... sen hittade jag den genast. Så skulle vi hem, två av mina kompisar skulle till samma håll, så de gick tillsammans. Jag skulle gå till mommo där de andra var (de andra = min familj). Min mommo bor nära Filippa så vi gick tillsammans. Hela vägen försökte hon lära mig att blåsa en tuggummibubbla. Nu kan jag ungefär, Filippa!
Hos mommo var de påväg hem, så jag hann typ inte alls vara där (hann inte genom dörren ens..). Jag hade på morgonen cyklat till bussen, så jag måste cykla hem. På min fina cykel! Oj, jag har inte ännu visat bild på cykeln! Men nu är det lite mörkt för att fota. Hemma har jag ätit, läst lite Kalle Anka, lite Erebos och övat finska ordförhör. Usch vad tråkigt. :(
 
Nu ska jag i bastun, sen ska jag läsa EREBOS! Godnatt och sov gott då!
 
Elvira


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar