måndag 15 oktober 2012

Skola

Idag var jag i skolan då igen. Frisk! Ja, eller iallafall nästan. Lite snuva har jag. Usch. Det var helt bra i skolan. Bättre än det förmodligen varit hemma. För hemma skulle jag ha längtat efter skolan. Eller efter kompisarna. Vi hade jumppa i skolan. Korgboll och lite fotsal. Vår gymnastiklärare var inte där (har ingen aning var hon var, sa dom det ens?) så vi hade en vikarie. Han hade lite annorlunda regler än vi är vana med. På rasten spelade jag fotboll. Det var roligt. Av någon anledning skrattade vi rätt mycket. Så skoldagen har varit rätt okej, bra. Men nu resten av dagen har varit lite tråkig. Eller jag har haft tråkigt. Symaskinenen fick nåt fel när jag skulle sy julprydnader... Hoppas det inte var farligt!

Igår läste jag slut Delirium. Det gick jättetrögt! Eller det kändes så iallafall. Men nu är den slut då. Det var inte det att den inte var bra, det var den, men jag hittade bara inte tiden. Och på slutet var den riktigt spännande. Kan inte vänta tills nästa år då andra delen kommer ut! Jag kommer ju gå och grubbla på slutet hela tiden nu. När jag var sjuk och soffliggande läste jag också Allt jag säger är sant ska försöka skriva recension om den om jag får tid!

Nu ska jag nog snart ta och knyta mig.

Under tiden ska ni ha det så bra ni kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar