måndag 22 oktober 2012

Böcker


















Så detta inlägg ska då handla om böcker.
Lånade dessa två (piiiiil uppåt!) böcker idag i bibban. Den ena för att jag hört mycket bra om och troryn verkar intressant, den andra för att jag hört så väääääääldigt mycket bra om den. Ja, alltså, på nätet då, så man kanske ska säga läst..? Nåja, men jag har inte än börjat på någon dera, så än vet jag inte.
 
Till det andra ämnet som har med böcker att göra..:
Dystopier. En dystopi är, som jag uppfattat det, en bok som handlar om en "negativ" framtid. Rätta mig om jag har fel. För jag tycker det har kommit så himla många dystopier på sista tiden i så fall. Eller jag har iallafall läst/ska läsa/håller på att läsa rätt många. Så då är (om jag förstått det rätt) t.ex Hungerspelen, Rör mig inte, Matchad-serien (?), Pirat-serien av Emily Diamond  och Delirium alla dystopier. Så alltså, vad är det som gör dem så populära??? Är det det att man fär en spännande miljö att skriva om, eller..? Ja, alltså jag häller nog med om det i så fall. Det är rätt intressant. Men nog kan man väl få det lika bra i vå verklighet? Men här är ju kanske inte så mycket faror. Kanske det kan bli nästa stora grej? Att komma på saker med vår värld som är spännande/farliga/okända. Men på tonårsboken stod det nåt om sjöjungfrur... och det tycker jag verkligen värkar intressant. Hoppas det översätter de böckerna!!
 
Ja, det här blev ju ett sådant bokigt inlägg igen..:)
 

 
 Elvira
 
 
 



Ps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar