lördag 22 september 2012

Cykel

Jag tror att det bästa sättet att börja det här inlägget med är det är: Vi har varit till en cykelaffär i Virkby. Även om jag skulle vilja börja det såhär: Äntligen. Men jag tror att jag tar det första sättet, annars måste jag ju börja förklara allting efteråt. Och vem årkar det?! Okej, de flesta. Utom jag.
Vi har varit till en cykelaffär i Virkby. Och kollat cykel. Till mig. Efter att länge ha kollat efter den perfekta cykeln på nätet. Men jag är kräsen, verkar det som. För ingen har kännats rätt. Utom alla de här electra cyklarna jag gnällt om hela tiden. Men dem hittar man bara i Sverige. Oturligtnog (eller ja, egentligen är det rätt bra...) bor jag i Finland. Men då, i denna cykelbutik i Virkby, stod där en svart skönhet (eller, kanske inte svart direkt..), en Karin. Monark. En cyken jag började flina åt. Den var så fin! Provkörde den. Det kändes lite vingligt efter att ha kört en 24 i fem år. Men det gick. Och kändes bra. Och roligt. Helt enkelt den perfekta cykeln för mig. Nu kanske ni undrar hur denna underbara skönhet såg ut då. Varför har inte Elvira sagt (skrivit) det? Den kan väl ändå inte bara vara SVART?! Och nej, den är inte bara svart. Den har rätt många färger. Och bilder. Körsbär och converse. Solglasögon. Minns inte riktigt vad det var. I sådan där "lite seriestil". Ska se om jag hittar den på datorn..

En stund senare.

Hittade ingen bild. Så ni får nog vänta till måndagen då den kommer hem till mig. Då jag kan ta bilder på den.

Elvira
 
(Ps. Orsak till varför den inte fanns på webben: Det är år 2013s modell!:)

1 kommentar:

  1. Jag (som har sett den där cykeln) tycker den är SUPERFIN! Avundas på dig syrran!XD;)

    SvaraRadera