söndag 28 oktober 2018

En tagg om kexiga böcker

Liza taggade mig i The Cookie Books Tag och since jag inte har gjort någon tagg på _evigheter_ var det ju rätt trevligt! Tack! Här kommer mina svar:

THE COOKIE BOOKS
The Rules
Other than linking to the person who tagged you (or where you just happened to stumble over the tag), it would be splendid if there is a link back to the original tag post.
Pick a book that corresponds to the cookie’s ‘theme’.
Have fun!
Tag 1-3 people.

Chocolate Chip: A classic book that you love or really enjoyed
Hmm har inte läst särskilt många klassiker, men en jag kommer på att gillade riktigt mycket är Holes av Louis Sachar.

Thin Mints: A fandom that you really want to ‘join’ AND/OR a hyped-up book you want to read
Alla Sarah J Maas serier är rätt hypade! Och fandomsen verkar najs! Tror jag skulle gilla hennes serier. :-) Alt. Victoira E Schwab! Fast alltså är ej hundra säker på ifall någon av dessa har stora fandoms egentligen? Men verkar så.
Shortbread: An author you can’t get enough of
Melina Marchetta! Tänker jag spontant men samtidigt har jag inte läst hennes fantasyserie och heller inte den senaste ... som iofs är en vuxenbok så tänker att den kan vara tråkig/svår/_inte för mig_ ..? Men också Moni Nilsson!! Och Anna Ahlund! <3

Samoas/ Caramel DeLites: An emotional rollercoaster
Sista PAX, dvs Draugen. <3 Också Malin + Rasmus = sant och Jellicoe Road och ett gäng andra favoriter pga böcker som är _emotional rollercoasters_ är bäst.

Oreos: A book whose cover was better than the story OR vice versa, where the story was better than its cover
Gillar faktiskt inte omslagen till Christina Lindströms böcker särskilt mycket, de är ... amen bara tråkiga, liksom? Men innehållet är ju helt amazing så det gör inte särskilt mycket.

Tagalongs/Peanut Butter Patties: A book that wasn’t what you expected
Allt som blir kvar av Sandra Beijer passade mig verkligen inte :-( åtminstone inte just då.

Snickerdoodles: A book you may never stop rereading/loving
Jellicoe Road! Okej borde kanske försöka variera mig lite ... okej så, Harry Potter. Iofs ännu mer självklart svar meneh.
Cookie dough: A book that you are waiting for to be released
Uppföljaren till Renegades! Samt Anna Ahlunds nästaaa!!

Taggar Agnes, Lexie och Anna! Skulle vara mysigt att läsa era svar <3

2 kommentarer:

  1. Sarah J Maas är nog min all time-favoritförfattare! Älskar både hennes A court of thorns and roses-serie och Throne of glass-serie!! Verkligen ett tips att läsa!!

    SvaraRadera