onsdag 28 juni 2017

Mitt-på-året bok freakout-tag 2017

*fritt översatt titel*

Hittade denna inne hos Jamie och tyckte den verkade mycket rolig! Är alltid på spaning efter najsiga taggar liksom. Denna är alltså meningen att göra pga halva året har gått! Eller nästan. Är väll några dagar kvar av juni men de får inte vara med då. Översätter även frågorna till svenska helt fritt förresten! Och så kan jag ju nämna att jag bara läst 25 böcker av mitt mål på 65 och då knappt nått 40% av målet. Så ska läsa 40 böcker under andra halvan ... aja, finns det liv finns det hopp + snart har jag ledigt på riktigt så då finns det TID!
1. Bästa bok du läst såhär långt under 2017:
Men guuhuud skrev ju alldeles nyss att åtta fått fem stjärnor ..! Men okej: känner spontant att Heartless, Uppstigningens brunn, Drömtjuvarna och Aristotle & Dante Discover the Secrets of the Universe kanske tillhör toppen mest.

2. Bästa uppföljare du läst (var egentligen andra del men tror inte jag läst så många just andra delar så säger uppföljare):
Men okej de jag säger råkar faktiskt vara just andra delar: Drömtjuvarna och Uppstigningens brunn. Don't make me choose between my babies.

3. Bok som kommit ut under den första halvan av 2017 som du inte hunnit läsa, men vill:
Alldeles för många men nu kommer jag typ inte på någon? Okej, kom på: Eldmärkt av Sabaa Tahir. BEHÖVER.

4. Mest efterlängtade boksläpp för den andra halvan av 2017:
Equilibrium eller Christina Lindströms nya eller Saker ingen ser ... alltså! Kan ej bestämma mig. Och just det! JOHN GREENS NYA. (fast är ärligt mest rädd att jag ska bli superbesviken för har ju egentligen bara gillat och inte mycket mer alla förutom Förr eller senare exploderar jag.)

5. Största besvikelse:
Wink Poppy Midnight kanske? Eller Let it Snow!.

6. Största överraskning:
Heartless!!! Och Drömtjuvarna kanske. Eller egentligen har jag ju älskat det andra jag läst av de författarna med så ej superöverraskande ... säger kanske Heartless ändå, för älskade den SÅ SÅ SÅ mycket var ej beredd.

7. Bästa nya författare (debut eller ny för dig):
Benjamin Alire Sáenz och Ann-Helén Laestadius passar nog bägge in här.

8. Nyaste fiktiva crush:
Jest.

9. Nyaste favoritkaraktär:
Egentligen också Jest men för att inte vara så upprepande säger jag Ronan. Och Frankie!

10. Bok som fick dig att gråta:
Tror ingen men nästan Aristotle & Dante och Heartless.

11. Bok som gjorde dig glad:
Heartless faktiskt här också, men även Hugo och kepskampen (även om det var glädje blandat med magont) och Vitormen.

12. Vackraste bok du köpt/fått:
Wink Poppy Midnight! Och Nordiska gudar.

13. Vilka böcker MÅSTE du läsa innan 2017 är slut?
Champion, Cress, Sovarna, Högt spel, Eldmärkt, Equilibrium ... osv i alla evighet. Men dessa är jag främst sugen på just nu.

Gör gärna taggen du med! Jag tyckte det var superkul.

1 kommentar:

  1. Skulle gärna göra denna men har haft en så tung vår att jag inte läst något alls knappt tyvärr. Hoppas på mer i sommar. :) men kul att läsa dina svar :)

    SvaraRadera